Yavru Köpek Bakımı

Ana Sayfa / Blog / Yavru Köpek Bakımı
Yavru Köpek Bakımı

YAVRU KÖPEK BAKIMI

Yavru köpek bakımı yetişkin köpek bakımına göre daha zor ve emek isteyen bir iştir. Yavru köpekler daha çok ilgi daha iyi bakım şartları ve daha iyi beslenmeye ihtiyaç duyarlar. Anneden erken ayırmamak ilk dikkat edeceğiniz şey olmalı. Bir canlıya en iyi bakabilecek canlı annedir. Onlar için en yaralı besin ise anne sütüdür. 10 haftalıktan sonra yavrunun anneden ayrılması çok daha doğru olacaktır.

Köpekler etobur canlılardır. Yavru köpekler gelişim döneminde oldukları için sindirim sistemleri ve vücut dirençleri tam manasıyla gelişmediği için en iyi şekilde beslenmeli temiz yaşama ortamı sağlanmalı ve aşılama uygulamaları bitene kadar başka köpekler ile bir araya getirilmemelidirler.

YAVRU KÖPEKLERDE BESLENME

Yavru bir köpeğiniz var ise en dikkat etmeniz gereken şey beslenmesidir. Yeterinde beslenemeyen bütün canlılar hastalılara karşı daha dirençsiz olurlar. Vitamin mineral eksikliklerine bağlı olarak ciddi sağlık problemleri yaşayabilirler. Yeterli, dengeli ve düzenli beslenmeyen yavrularda kas ve kemik gelişimi sekteye uğrayacak kas ve kemik güçsüzlüklerine sebep olacaktır. Bu sebeple yetişkin köpeklere nazaran beslenme yavru köpekler için çok daha önemlidir.

Yavru köpeğiniz 8 haftalıktan büyük ise dişleri çıkmış olacak ve kuru mama ile beslenmesinde herhangi bir problem yaşamayacaktır. Yaşına ve ırkına göre uygun mama ile beslemeniz gerekmektedir. Gelişmesi için tüm besin maddelerini eksiksiz alabilmeleri gerekmektedir. Bunu sağlayacak olan kaliteli kalsiyum fosfor protein bakımından zengin mama kullanmanız gerekmektedir.

Yavru beslenmesinde 2 veya 3 öğün olarak besleyebilirsiniz alacağınız mamanın arkasında hangi ölçülerde kullanmanız gerektiğini belirten açıklamalar bulunmaktadır buna dikkat etmeli ne fazla nede az mama vermelisiniz. Beslenmesini öğünlere bölmek tuvalet eğitimi içinde faydalı olacaktır.

YAVRU KÖPEKLERDE TEMİZLİK

Yavru minik dostlarımızın temizliği de beslenmesi kadar önemlidir. Köpeklerin kendilerine özgü kokuları vardır ve bundan kurtulmanız mümkün değildir. Minik dostlarınızın sık sık yıkanmaları bu kokuyu artırabilir. Köpekler çok sık yıkanmamalıdır. Ancak çok kirlenmişler ise yıkanmaları önerilmektedir.

Kulanılacak şampuan kesinlikle bebek şampuanı veya bizlerin kullandığı şampuanlar olmamalıdır. Bizim cilt Ph‘ımız ile onların Ph’ları aynı değildir. İnsanların kullandığı şampuanlar veya bebek şampuanları minik dostunuzun deri problemleri yaşamasına neden olabilir. Ne sıklıkla ve hangi şampuanla yıkamanız gerektiğini veterinerinize danışıp öğrenebilirsiniz.

YAVRU KÖPEKLERDE TUVALET EĞİTİMİ

Köpekler yaşadıkları yere tuvaletlerini yapmazlar. Evet bu doğru bir bilgidir ama eski bir bilgidir. Doğruluğu şöyle yatıp uyudukları yere tuvaletlerini yapmazlar veya tuvalet yapıp üstüne yatmazlar. Fakat evde yaşıyor diye evin herhangi bir bölümüne tuvaletini yapmayacak diye bir kural yoktur. Bunun için eğitmeniz gerekecek.

Öncelikle mamalarını yiyip sularını içtikten 30dk-45dk sonra onları dışarı çıkarıp tuvaletini yapana kadar gezdirmeniz gerekir. Dışarıda tuvaletlerini yaptıklarında ödüllendirebilirsiniz. Bu ödül; ödül maması olabilir, sevdiği oyuncak olabilir, sadece kafasını okşamak bile olabilir. Eve geldiği zaman kendi bölgesini işaretlemek adına minik dostunuz yine tuvaletini yapma ihtiyacı hissedebilir. Bu gibi durumlar da ise yaptığı anda yüksek tonda bir uyarı yeterli olacaktır. Her işte olduğu gibi buda sabır işidir ve dostunuz bunu öğrenene kadar tekrarlamanız gerekebilir.

KÖPEKLERDE TIRNAK BAKIMI

Tırnak aynı bizlerdeki gibi onlarda da canlı doku ve ölü doku kısmı vardır.

Köpeklerin tırnak uzama şekilleri ırkına göre değişkenlik göstermektedir. Bazı ırklarda yere paralel uzarken bazılarında pati kısmına doğru dönerek uzar. Yere paralel olarak uzayanlar dolaşma sırasında yere temas etmediğinden belli bir süre sonra minik dostunuzu rahatsız edecektir bu sebeple kesilmesi gerekir. Patilere doğru kıvrılarak uzuyor ise dolaştırma esnasında ön 2 pati için 2 tırnak dışında hepsi yerle sürtünme sırasında törpülenecek ve çoğu zaman kesilmeye ihtiyacı olmayacaktır. Fakat ön iki patide yere temas etmeyen birer tırnak bulunur ve bu tırnaklar uzayıp minik dostunuzun pati altındaki yastık kısmına batacak ve buda onun canını yakacaktır. Bu sebeple sürekli kontrol etmeli ve uzadı ise kesebiliyor iseniz kesmeli yoksa veteriner hekimine götürmelisiniz.

KÖPEKLERDE TÜY BAKIMI

Nasıl bizlerin saçları dökülüyor minik dostlarımızın da özellikle yılda 2 kez ilkbahar ve sonbahar dönemlerinde tüy dökümleri artıyor. Ölü deri, dökülen tüyleri veya tüylerindeki karışıklıklarla kendileri başa çıkamayacağı için bu konuda da bize ihtiyaçları vardır.

Öncelikle minik dostlarımızı gün aşırı veya 3 günde bir taramamız gerekir. Bu ölü derileri atmalarını tüylerine yapışmış dökülen tüylerden kurtulmalarına ve derilerinin hava almasına fazda sağlar. Öncelikle karışık tüyleri açmak adına tüylerin olduğu yöne doru sonrasında ise tersine tarayıp en son tekrar tüy yönüne tarayıp bu işlemi bitirebilirsiniz.

Çoğunlukla uzun tüylü dostlarımız da görülen bir sorun olan tüylerin karışma durumuna kıtık denir. Kıtıklar derinin hava almasını tamamen önler ve kıtık bulunan deride yara oluşumuna neden olabilmektedir. Kıtıkları önce tarayarak açmaya çalışmalı eğer olmuyor ise dikkatlice makas yardımı ile deriyi kesmeden oradan uzaklaştırmalısınız.