Lyme Hastalığı Nedir? Köpeklerde Lyme Hastalığı Belirtileri Nedir? | RanTe Veteriner Kliniği
Lyme Hastalığı Nedir? Köpeklerde Lyme Hastalığı Belirtileri Nedir?

Lyme Hastalığı; Borrelia burgdorferi denen bir spiroket tarafından oluşan infenksiyondur.

Kenelerden bulaşan hastalıklardan biri olan Lyme hastalığı sadece köpeklere değil memeli ve kanatlılarda da infeksiyon oluşturabilir.

Böbreklerde lokalize olan hastalık proteinüri ve azotemiye ve eklemlerde poliartritise neden olabilir.

Klinik belirtileri keneyle temastan 2-5 ay sonra görülür.

Lyme Hastalığı Belirtileri nedir?

• Topallama
  • İştahsızlık
  • Lenf yumrularında büyüme
  • eklemlerde şişlik

Eğer köpeğinizde özellikle de içinde bulunduğumuz yaz aylarında bu belirtilerden biri ya da daha fazlası varsa hiç zaman kaybetmeden veteriner hekime başvurmanız gerekir. RanTe Veteriner Kliniği olarak Bostancı, İstanbul’da 7/24 Acil Destek vermekteyiz.

ZOONOZ MUDUR?

Evet zoonoz olarak geçmektedir. Fakat hastalık kediler veya köpeklerden direkt olarak bizlere bulaşmamaktadır.  Kene o etkeni minik dostumuza bulaştırıp bir sonraki konak olarak bizi seçerse hastalığın etkeni bizede bulaşmış olur.

Lyme Hastalığı’ndan Koruma Yöntemleri nedir?

Öncelikli olarak köpeklerimize lyme aşısını yaptırmalıyız. Kene tutup hastalık geliştikten sonra aşı uygulanması yapılmamaktadır. Bulaştıran etken olan kenelerden korunabilmek için ise rutin dış parazit aşılarını aksatmadan yaptırmanız gerekmektedir.

Bir Yanıt Bırak

Your email address will not be published.