Köpekler için Çikolata Zehirli mi?

Eyvah Köpeğim Çikolata Yedi

Çikolatanın içerdiği bazı kimyasalların köpeklere zarar verir. Köpeğiniz için oluşturduğu tehlike, çikolatanın bitter, beyaz, sütlü oluşuna, köpeğinizin büyüklüğüne yani kilosuna ve yediği çikolata miktarına bağlıdır.

KÖPEĞİMİN ÇİKOLATA YEMESİ ZARARLI MI?

Çikolatada bulunan teobramin isimli kakaonun ham maddesi olan acı bir kimyasal bulunmaktadır. Köpekler için zararlı olan madde de teobramindir. Tabi yediği çikolatada ne kadar teobramin bulunduğu köpeğinizin ne kadar yediği ve köpeğinizin kilosu büyük önem taşır.

KÖPEKLER ÇİKOLATAYI NEDEN YEMEMELİ?

Çikolata köpekleri öldürebilir ama bu sandığınız kadar hızlı ve kolay değildir.

Çikolatada bulunan kafeinin etkisi ise canlılarda damar genişletip kan basıncını düşürür. Buda insanlarda olduğu gibi hayvanlarda da kalp ve solunum yetmezliği gibi problemlere neden olabilir.

Köpekler için zararlı olan durum ise çikolatadaki teobramin kimyasal maddesini zor sindiriyor olmalarıdır. Bizler köpeklerimize göre 3 kat hızlı bir şekilde çikolatada bulunan teobramini sindirebiliyoruz. Sindirimi vücutlarında yavaş olduğundan yüksek doz yedikleri zaman sağlıkları tehlike altına girer.

Köpekler için kilogram başına 300 miligram teobramin ölümcüldür. Yani 10 kilo bir köpeğiniz var ise 3000 miligram teobramin onun için ölümcül olacaktır. Tabi küçük ırk köpek ırklarına sahip köpek sahiplerinin çok daha fazla dikkat etmeleri gerekmektedir.

Örneğin kilogram başına 20 miligramda rahatsızlık, sindirim sorunları ve hiperaktivite, 40 miligramdan fazlaya ulaşıldığında kalp ritim sorunları, 60 miligramda titremeler, kasılmalar ve hatta nöbetler, 200 miligram dolaylarında ise ölümcül sağlık sorunları görülür. Kilogram başına 300 miligram ise çoğu köpek için ölümcüldür.

KÖPEKLERDE TÜM ÇİKOLATALAR ZEHİRLİ MİDİR?

Evet köpekler için her çikolata zehirli olabilir ama daha önceden de belirttiğimiz gibi çikolatanın ne kadar teobramin içerdiği ve köpeğinizin ne miktar yediği oldukça önemlidir.

En yüksek teobromin kakao, kaplama (kuvertür) çikolata ve bitter çikolatada vardır bunlara oldukça dikkat etmek gerekir ve evde ortada bırakılmamalıdır.

Sütlü çikolata ve beyaz çikolata en düşük düzeyleri içermektedir. Bu çikolatalara da ne kadar yediği ile ilgili dikkat edilmelidir.

KÖPEKLERDE DE ÇİKOLATA BAĞIMLILIK YAPAR

Birçok köpekte aynı insan gibi kısa sürede çikolataya bağımlı hale gelebilir. Bağımlılık yapması ve haliyle köpeklerin aynı zamanda çok az gözlü olduklarını da düşünerek hareket edersek köpeğinize çikolatayı hiç vermemenizi öneririz. Çünkü evde siz yokken hatta siz varken bile evde çikolata arayışına girip fazlaca çikolata yiyip yüksek doz teobramine maruz kalabilir. Yüksek doz yediğinde kusma ishal titreme kasılma gibi belirtiler görebilirsiniz ve bunlar olduğu taktir de zaman kaybetmeden hekimlerine başvurmanız gerekmektedir.

Köpeğinize çikolata vermemeniz siz ve onun için en doğrusu olacaktır.

Erken müdahale hayat kurtarır.

Bir Yanıt Bırak