Köpek Yaşı Hesaplama

Köpeklerin Yaşı ile İnsan Yaşı Karşılaştırma

Köpeklerin Yaşı Nasıl Hesaplanır?

Köpek Yaşı Hesaplama konusunda hepinizin bildiği en basit yöntemlerden biri köpeğinizin mevcut yaşını 7 (yedi) ile çarparak İnsan Yaşına çevirmekti. Bu bilgi aslında bir nebze doğru fakat California Üniversitesindeki bilim insanları köpekler üzerinde yaptıkları yaş hesaplarına göre köpek yaşı ile insan yaşı karşılaştırması yaparken yeni bir formül buldular.

Minik Dostunuz o kadar da Minik Olmayabilir!

Köpek sahiplerinin çabucak farkına vardığı ortak nokta; daha dün el kadar yavru köpeğinizin artık odada haldır haldır dolanan yıka döke koşuşturan bir minik canavara dönüştüğü olacaktır. 0(sıfır) numara ve küçük ırk sahipleri pek fark etmeselerde yavru köpekler ilk bir sene içerisinde çok hızlı büyümekteler. Bu aslında onların zamandaki yolculuğu gibi düşünebilirsiniz. Bizim zaman algımıza göre insanların aşı her sene 1 (bir) yaş ilerliyor. Buna bakacak olursak insanlarda 0-4 yaş, 4-7 yaş, 7-17 yaş, 17-25 yaş, 25-34yaş … gibi yaş aralıkları var.  Köpekler ise bu süreli 0-4 ay, 4-7 ay, 7ay-1 yaş gibi zaman dilimlerinde tamamlıyorlar.

burada zaman dilimlerini baz alırken diş çıkarma ergenlik gençlik ve olgunluk gibi kavramları dikkate alıyoruz.

Siz aslında minik dostunuza daha yavru gözüyle bakarken o ergenliğini tamamlamış olabilir.

Köpeklerle İnsanların Yaşlarını karşılaştıran bir grafik

Köpeklerin Yaşı Nasıl Hesaplanır?

Köpeğim Kaç İnsan Yaşında?

Köpek İnsan Yaşı hesaplamada genellikle kullanılan formül: Köpeğin Yaşı x 7(yedi) şeklinde kullanılırdı. Ancak ABD’deki Californiya Üniversitesinin Labrador cinsi köpekler üzerinde yaptığı araştırmaya göre o hesap o kadar da kolay yapılmıyor.!

Yapılan bilimsel araştırmada Epigenetik Saat yöntemi ile Köpeklerin ve İnsanların DNA’larındaki metilasyon ile köpek ve insan yaşı hesabının biraz faha karöaşık olduğu sonucuna vardı.

Eski yöntemde köpeğinizin yaşını insan yaşına çevirmek  için 7 ile çarpmanız gerekiyordu buna göre;

• 1 yaşında köpeğiniz 7 insan yaşında
  • 2 yaşında köpeğiniz 14 yaşında bir insana
  • 3 yaşındaki köpeğiniz 21 yaşındaki bir insanın yaşına eşit oluyordu.

Fakat yapılan araştırma sonucunda yeni formül biraz karışık. Bu hesaplamayı yapmak için ya iyi bir matematik bilgisine, ya logaritmik fonksiyon hesaplayabilen bir hesap makinesine yada google a ihtiyacınız olacak.

Biz Sizin için Köpek Yaşı İnsan Yaşına Kıyaslaması için Google Linkini şuraya bırakıyoruz.

Köpeklerinin Yaşının İnsan Yaşı Cinsinden Değeri için Yeni Formül ise şöyle:

(ln(KöpeğinizinYaşı) x 16) + 31

Selam olsun Sana, Einstein!

Köpeklerde Yaş Hesaplamak için Yeni Formül

Formülü kullanmak için google arama kısmına ln(Köpeğinizin Yaşı)*16+31 yazıp Köpeğinizin yaşını yıl cinsinden yazarsanız insan yaşına gelen karşılığını bulabilirsiniz. Biz sizin için Köpeklerde Yaş Hesaplamak için Yeni Formülü kullanarak kısaca şöyle bir hesap yaptık:

• 1 Yaşında Köpeğiniz 31 Yaşındaki İnsana
  • 2 Yaşındaki Köpeğiniz 42 Yaşındaki İnsana
  • 3 Yaşındaki Köpeğiniz 48,5 Yaşındaki İnsana
  • 5 Yaşındaki Köpeğiniz 56,5 Yaşındaki İnsana
  • 10 Yaşındaki Köpeğiniz 68 Yaşındaki İnsana eşit yaşta olacaktır.

Yani siz onu yavrum kuzum canım balım diye severken o çoktan teyze yada amca kıvamına gelmiş olacak.

Kısacası yapılan araştırmalar Köpeklerin ilk yıllarında çok hızlı büyüdüğünü ve yaşlandığını gösteriyor. Siz daha o çok küçük derken o hızla ergenliği bitirip olgunluğa girmiş olacak. Bu süreçte kontrollerini ve korumaya yönelik tedavilerini aksatmayın. Tüm Köpek Sever hasta sahiplerimize minik dostları ile birlikte güzel bir ömür dileriz!

🙂