Kedimin Ateşi Var

Kedilerin Vücut Sıcaklığı Normalde Kaç Derecedir?

Erişkin bir kedide vücut ısısı 38.1°C-39.2°C arasında olur.

Yavru kediler de ise 38.5°C-39.5°C‘ye kadar normal olarak kabul edilir.

Kedilerin vücut ısıları neden değişir?

Kedilerin vücut sıcaklıklarının değişme nedenlerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

• Enfeksiyon, viral hastalıklar gibi vücudun genel sağlık durumunun stabil tutulamadığı durumlar,
  • Mevsim değişimleri,
  • Alınan ilaçlara bağlı olarak vücut ısılarında artma veya azalma gözlemlenebilir.

Biz insanlarda ateşin 40°C dereceyi bulması veya üzerine çıkması tehlikeli ise, kedilerin de vücut ısılarının 40°C derecenin üzerine çıkması tehlikelidir ve kedilerde yüksek ateş olarak nitelendirilir.

Kedilerde vücut ısılarının 41.7°C derecenin üzerine çıkması ise sıcak çarpmasıdır.

Ateş yükselmesi ve sıcak çarpması birbirine karıştırılmamalıdır.

Kedilerde Yüksek Ateş Sebepleri;

• Zehirlenmeler
  • Sistemik enfeksiyonlar
  • Hormonal ve metabolik hastalıklar
  • İlaçlar
  • Parazit, bakteri, virüs, mantar gibi bulaşıcı mikroplar

Kedilerde Yüksek Ateş Belirtileri;

• Burunda kuruluk
  • İştahsızlık
  • Halsizlik
  • Kusma
  • Kedinin sürekli soğuk zeminlerde durma isteği

Enfeksiyona Bağlı Kedilerde Yüksek Ateş!

Kedilerin ateşlenmesine sebep olan etkenlerde bakterilerin rolü çok büyüktür. Vücuttaki enfeksiyon oranı arttıkça kedinizin savunma hücreleri o kadar harekete geçecektir ve bu iki taraf arasındaki savaşla birlikte kedinizin ateşi yükselecektir. Bakteriler için olay biraz daha basit çözümlenir ateş düşürücü ve antibiyotik tedavisi ile kedinizdeki yüksek ateşin önüne geçilmiş olur.

Kedilerde ateş yükselmesinin bir diğer sebebi ise viral hastalıklar olabilir. FIV FIP FLV gibi birçok hastalıkta vücut savaştığı sürece kedinizin ateşi yükselecektir. Viral hastalılarda her zaman ateş yükselmesi gözlemlenmeyip bazen tam tersi de şekillenebilmektedir. Viral hastalıklarla mücadele için etkili bir tedavi yöntemi olmadığından en güzel çözüm kedilerimizin sağlığı için hastalanmadan önce kedilerinizin aşılarını düzenli olarak yaptırmanız olacak.

Mevsimsel olarak Kedilerde Vücut Sıcaklığında Artış

Havanın çok sıcak olması da kedilerin ateş yükselmesine sebep olabilir bu gibi durumlarda onları serinletecek yöntemlere baş vurmanız gerekmektedir. (Buz Kompresi, Soğuk-Ilık Duş, vs.)

Isınan havalarla birlikte tüm evcil hayvanların su tüketim miktarları vücut sıcaklıklarını dengelemek için artacaktır.

Havalar ısındığında su kaplarını iki defa kontrol edin!

Kedilerin Ateşi Nasıl Ölçülür?

Kedilerde el ile ateş ölçmek için en tüysüz bölgelerinden bakılmalıdır.

Kedilerin ateşini elle ölçmek için en uygun bölgeler;

• kulaklar,
  • göbek bölgesi,
  • pati altlarından
  • koltuk altlarına

Bu bölgelere çıplak elle dokunursanız kedinizin ateşinin yüksek olup olmadığını daha rahat anlayabilirsiniz. Biz insanların vücut sıcaklığına göre daha yüksek olması beklenir bu nedenle daha önceden ateş ölçme konusunda tecrübeli değilseniz sizi yanıltabilir.

Baktınız kedinizin yüksek ateşi var ve bundan emin olmak istiyorsunuz. O zamanda manuel, dijital veya kulak içi termometre yardımı ile ölçmeniz gerekmektedir.

Kedilerin Ateşini ölçmek İçin Termometre Nasıl Kullanılır?

Termometre ile sıcaklık; kediler de ağız ve kulak içinden veya makat bölümünden ölçülür.  Kedinizin ateşinin yüksek olduğuna el ile ölçüm yaptıktan sonra karar verdiyseniz kesin emin olmak adına termometre ile de ölçmeniz gerekmektedir. Manuel (civalı tip) termometrelerle ölçüm yapacaksanız bu cihazlarda ölçüm tamamlanma süresi uzun olacağından sorun yaratmatadır. Ayrıca kedilerin civalı cam termometreleri ıssırıp kırma ihtimali var. Bu nedenle dijital termometreleri tavsiye ederiz.

Kulak içi ve ağız içinden ölçüm, tek başınıza kolaylıkla ypabilirsiniz. Ancak makat bölgesinden ölçüm yaparken hasta ve huysuz dostunuzu bir kişinin tutması hem onun hem de sizin yaralanma ve patilenme riskinizi azaltacaktır.

Eğer kedinizin ateşi yüksek ise veteriner hekimine götürmelisiniz hekimi sizden tam kan sayımı isteyecektir ve sonucuna bakarak viral, paraziter, bakteriyel olup olmadığını belirleyip tedavisinde ona göre ilerleyecektir.

Ateşi yüksek olan kedilerinizi evde kendi kullandığınız ilaçlar ile tedavi etmeye çalışmamalısınız.

Bizler için olan ilaçların bir çoğu kedi ve köpek dostlarımız için zararlı hatta zehirlidir. Ateşini düşürmek için onlara bilinçsizce ilaç vermek yerine koltuk altlarına ve patilerine aralıklarla soğuk buz kompresi uygulayabilirsiniz. 15-20 dakika içerisinde kedinizin ateşi hala yüksek ve düşmemiş ise veteriner hekimine gitmeniz gerekmektedir.