Kedim Strese Girdi

Kedim Stresli

Kedim De Davranış Bozukluğu Var

Kedilerin stresli olması davranışlarını etkiler ve kediler stresli olduğunda davranış bozukluğu gösterebilir. (bknz: Kedilerde Pika Sendromu)

Kedilerin baş düşmanı strestir. Stres kedinizi birçok yönden olumsuz etkiler. Özellikle vücudunda herhangi bir virüs var ise ve bu bağışıklık sisteminin yüksek olması ile baskılanıyorsa stres kediniz için tehlike çanlarını çaldırmaya başlar. Stres kedinizin bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olabilir ve var olan bakteri veya virüsler harekete geçip kedinizin hasta olmasına neden olacaktır.

Stres kedilerde ayrıca depresyona sebebiyet verir. Kediniz depresyona bağlı olarak yemek yemez, su içmez, sizin yanınıza gelmez, durmadan uyku halinde olur.

Stresin kedinizdeki diğer bir etkisi ise agresiflik göstermesidir. Kediniz bu agresifliği size veya eve gelen birilerine gösterecektir. Sinirlenmesinin göstergesi olarak kızacağınız yerlere tuvaletini yapması, istemediğiniz şeyleri yapmaya yeltenmesi olacaktır. Kısacası stresli kedilerde davranış bozuklukları oluşması olasıdır ve davranış bozukluğunu önlemek için kedinizi bu stres durumundan kurtarmanız gerekmektedir.

Kedim Strese Neden Girdi

Kedileri olan hasta sahiplerimizin dikkatine! Farkında olmadan yaptığımız davranışların ve hareketlerin minik dostlarımızın üzerinde olumsuz etkileri olabiliyor. En önemli etkilerden biri ise kedinizin strese girmesidir. Bazen iyi niyetli bile olsa yaptığımız davranışların minik dostunuzla sizin ilişkinizi kötü etkileyebilir.

Kediler ne kadar umursamaz görünürlerse görünsünler yaptığınız hareketleri izliyor ve umursuyorlar. Bu sebeple aşağıda bahsedeceğimiz kedinizi strese sokacak hareketlerden ve davranışlardan uzak durmalısınız.

Kedilerde Stres davranış bozuklukları veya hastalıkları tetikleyebildiği gibi direkt olarak etkeni de olabilir

Kediler Neden Strese Girer?

1-Kedinizi Cezalandırarak Korkuttuğunuz İçin

Cezalandırmak özellikle fiziksel olarak ceza uygulamak kedinizin inatçı ve agresif olmasına neden olacaktır ve kediniz sizin olduğunuz ortamda hep stresli olacaktır. Kediniz bazı davranışlarının istenmediğini bilemediği için rastgele cezalandırıldığını düşünüp korkabilir.

Bu nedenle kedinizi cezalandırmadan kedinizin istemediğiniz bir şeyi yapmasını önlemek için çeşitli yöntemler vardır;

Sprey olan bir şişeye su doldurup üstüne sıkmak,

Mutfak tezgahına zıplıyor ise tezgahı çift taraflı bantla atladığı yerleri yapıştırabilirsiniz kediler yapışkanlı şeylerden hoşlanmazlar,

İstemediğiniz bir şeyi yaptığı anda kurutma makinasını ayaklarına gelecek şekilde tutabilirsiniz yüksek gelen havadan da hoşlanmazlar,

Kediniz istemediğiniz herhangi bir şeyi yaptığında anında beklemeden yapmalısınız zaman geçtikten sonra neden cezalandırıldığını algılayamaz.

2-Taşıma Çantasını Veterinere Giderken Ortaya Çıkardığınız İçin

Kedinizin taşıma çantasını sadece veterinere götüreceğiniz zaman yerinden çıkarıp kedinizi kafese koymaya çalıştığınızda kesinlikle içeri girmek istemiyordur. Aynı çocuklarda olduğu gibi kedilerde de doktor fobisi oluşabiliyor kafesi ortaya çıkardığınızda biliyor ki veterinere gideceksiniz. Anladığı içinde kedinizi taşıma çantasına koymanız sizin için zor oluyor zorladıkça da kediniz strese giriyor.

Kedinizin strese girmesini engelleyip sizleri de bu çileden kurtaracak, hem sizde hem de kedinizde veteriner hekiminize gitme fobiniz olmasın diye bir öneride bulanacağım. Kedinizin taşıma çantasını sürekli görebileceği hatta içine girip oyunlar oynayabileceği yerlerde bulundurursanız kediniz taşıma çantasına girerken problem yaşamayacaktır.

Kediniz büyük ve zaten bu fobisi oluştu ise ve her seferinde strese giriyor ise bu fobisini yenmesi için birkaç küçük önerimiz daha var.

Taşıma çantasının içine ıslak mamayı bırakın gidip gelip koklayacak başta içine girmeyecektir ama sonrasında içine girecek orda yiyecektir. Bunu birkaç sefer uyguladığınızda taşıma çantası artık kediniz için kabus olmayacaktır. Veya aynı uygulamayı ödül maması ile yapabilirsiniz. Sizde oda inanın çok rahat edeceksiniz. Minik dostunuzun sağlığı sizin de sinirleriniz bozulmayacaktır.

3-Kedinizi Korkutmanın Sevimli Olduğunu Düşündüğünüz İçin

Kedinizi korkutmak onun sevimli gözükmesine neden oluyor olabilir fakat bu yaptığınız şey kedinize hiçte sevimli ve sempatik gelmemektedir. Kedinizi korkutup sıçramasına ve tüylerinin diken diken olması kedinizde travma oluşmasına sebep olur. Biliyoruz ki kedinizi bile isteye korkutmazsınız ve onda bu travmayı yaşatmak istemezsiniz. Kedinizde travma oluşmaması içinonu ürkütmekten sakın bu nedenle bu tür şakaların kedinizin psikolojisini olumsuz etkilediğini bilmekte fayda var. Özellikle de sık sık bu tür korkutmalı şakalar yapılıyor olması, kedinizin kendini güvende hissetmemesiyle, mama yerken tedirgin olmasıyla ve neticede mama yemeyi bırakmasıyla bile sonuçlanabilir.

4-Taşınma

5-Evde Yapılan Dekor Değişiklikleri

6-Aileye Katılan Yeni Bir Hayvan

7-Aileye Katılan Yeni Bir İnsan

8-Evdeki Huzursuzluklar

9-Etrafta Aşırı Yüksek Ses Olması

10-Uzun Süre Kapalı Kalma

11-Hastalıklar

12-Ailede Bir Hayvanın Ya Da İnsanın Ölümü

Kedilerin Stresini Azaltmak için Ne yapmalısınız?

Kedimin Stresini Nasıl Azaltırım?

Kedim Strese girdi Nasıl Sakinleştiririm?

Güvende Olduğunu Hissettirin!

Stres altındaki kediniz genellikle evde bir yerlere saklanabilir. Ona güvende olduğunu hissettirebileceğiniz alanlar yaratmanız bu konuda önemlidir. Kediler çoğunlukla evde yüksek yerlerde olmayı sever, bunun nedeni tüm evi görebileceği bir yükseklikte eve hakimiyet kurduklarını düşünmeleridir. Onlara pencere kenarı kedi yatakları veya aşağıdaki gibi şık tasarım ürünler alabilirsiniz.

Pencereye yapıştırılabilir kedi yatağı kedi hamağı

Mini Mini Oyunlar Oynayın!

Lazer tutarak veya fiziksel dozu yüksek el şakaları yerine daha sakin “at getir” veya “mama saklambacı” gibi heyecanlandırmayacak oyunlar oynayabilirsiniz.

Ona Küçük Ödüller Yapın!

Stres anında yemekle ilgilenmeseler bile bazı türler ödül mamalarına karşı duramıyor. Farklı Ödül Mamaları için Kliniğimizi Ziyaret edebilirsiniz.

Beden Dilini Okumayı Deneyin

Eğer kediniz stres sinyalleri verdiğinde erken müdahale edip onun yoğunlaşmasını engellerseniz, sakinleşmesi çok daha kolay olacaktır. Kediniz bir yere odaklanıp dört ayak üzerine çökmüş ve kuyruğunu bedenine iyice sarmışsa, hele birde göz bebekleri büyümüş ise bu onun tedirgin olduğunu göstermektedir. Dikkatini dağıtmak için ona sevdiği mamadan vermek ya da yanında oturup ona sevgi göstermek işe yarayacaktır. Bu gibi anlarda onu oyun oynamaya yönlendirmeyiniz, çünkü oyunla birlikte adrenalin yükseleceğinden stresten çıkması daha zor olacaktır.

Kedi Otu ile Tanışın

Bütün kediler için geçerli diyemeyeceğimiz fakat bir çoğunu sakinleştiren dinginleştiren ve daha bir sürü mutlu iyi şeylere sebebiyet veren bu güzel baharat petshop ve aktarlarda bulabilirsiniz. Hatta şu ara çim tohumu gibi ekip yetiştirilebilen setler halinde satılıyor. Denemekten zarar gelmez!

Evin Dışında da Hayat Var!

Tasmayl kedi mi gezdirilirmiş demeyin. Bu minik avcılar gezmekten çok hoşlanıyorlar özellikle evinizde bahçe veya dış ortamdan izole geniş alanlar varsa çok keyifli olacaktır. Ne kadar yer o kadar geniş krallık gözüyle baktıklarından, kedileri güvendiğiniz bildiğiniz yerlerde dış ortama bırakmaktan veya  sakin semtlerde tasmayla yürüyüşe çıkarmaktan çekinmeyin.

Daha Fazla Oyuncak Daha Fazla Daha Fazla!

Herkes gibi kedilerde stres atmak için oyunlarına eşlik edecek bir takım aletlerden oyuncaklardan hoşlanırlar. Siz yine de evde adım atılmayacak kadar oyuncak alıp işi abartmayın deriz.

Sevgi ve Şefkat için Zaman Kedinize Zaman Ayırın

Özellikle çalışıyor ve kediniz gün içerisinde yalnız kalıyorsa, sadece bu durum bile onun gerginleşmesine ve mutsuz olmasına sebep olabilir. En azından evde bulunduğunuz zamanlarda, onunla nitelikli vakit geçirmek daha iyi olacaktır.

Her Masaj Mutlu Sonla Biter!

Strese giren veya aşırı gergin olan kediler için eğer size yanaşmayı tercih ettiyse sakince ve çok sarsmadan masaj yaparak onu gırıl gırıl çalışan bir traktöre çevirebilirsiniz. Unutmayın her masajın sonu mutludur 🙂

Tüm bu önerilere rağmen Kedinizin Anksiyeteleri azalmıyorsa Bir Veteriner Hekim görmesinde fayda olduğunu bildirmek boynumuzun borcu!