Kedim Çok Tüy Döküyor

Köpeğim Çok Tüy Döküyor

Kedim Çok Tüy Döküyor

Evcil Hayvanlarda Aşırı Tüy Dökülmesi

Kedi ve köpekleri olan hasta sahiplerimizden en çok gelen sorulardan biri:

‘’kedim çok tüy döküyor nasıl engelleriz’’ veya ‘’köpeğim çok tüy döküyor ne yapmalıyım.’’

Öncelikle şunu bilmeniz gerekir ki,  Evcil Hayvanlarda Aşırı Tüy Dökülmesi durumu %100 ortadan kaldırma şansınız yoktur. Bizim nasıl saçlarımız dökülüyorsa onlarda tüy dökecektir.

Kedi ve köpekler özellikle yazdan kışa ve kıştan yaza geçişlerde tüy dökecektir hata biraz fazlada dökebilirler. Bunun nedeni ise mevsim geçişlerine ayak uydurmalarıdır. Yazın kalın tüyleri döker ince yazlık tüyleri çıkar. Kışın ise ince tüyler dökülür ve yerini kalın tüyler alacaktır.

Tüm yıl boyunca tüy dökme sebepleri ise herhangi bir sağlık problemleri yok ise evde beslediğimizden dolayı mevsim geçişlerini tam olarak algılayamamalarıdır. Bu sebeple yıl içerisinde aralıklarla mevsim geçişi olmasa da tüy dökebilirler.

Stres ise kedi veya köpeğimizin tüy dökmesinin artış gösterme sebeplerindendir. Yolculuk, taşınma, eve başka bir hayvan gelmesi, hatta bazen sevdiği bir eşyanın evde yerinin değişmesi bile stres sebebi olabilmektedir.

Kalitesiz gıda ile besleme veya minik dostunuz dengeli beslemiyorsanız da tüy kalitesi bozulup aşırı dökülmeye başlayacaktır

TÜY DÖKÜLMESİNE NEDEN OLAN HASTALIKLAR

Kedilerde ve Köpeklerde; stres, mevsim değişikliği, vs. gibi çevresel faktörlerin dışında hastalık gibi durumlarda da aşırı tüy dökülmesi görülebilir. Köpeğiniz yada Kediniz aşırı şekilde lokal veya tüm vücudunun tamamında tüy dökülmesi görülüyorsa aşağıdaki hastalıklardan bazılar veya bir kısmı şekilleniyor olabilir.

-Mantar                                  -Karaciğer Hastalıkları

-Egzama                                 -Hormonal bozukluklar

-Parazit                                   -Psikolojik (agresyon- sürekli stresli olma hali)

-Alerji                                      -Vitamin ve mineral eksiklikleri (özellikle B ve E vitaminleri)

Bu gibi durumlar söz konusu ise veteriner hekiminizle görüşmeli minik dostunuzu profesyonel tıbbi destek sağlamalısınız.

KEDİM TÜY DÖKÜYOR NASIL ENGELLERİM

KÖPEĞİM ÇOK TÜY DÖKÜYOR NASIL ENGELLERİM

Daha öncede belirttiğim gibi tüy dökümünün %100 bir çözümü bulunmamaktadır. Azaltmak için ise;

Kedinizi veya köpeğinizi tarak ile gün aşırı olacak şekilde düzenli bir şekilde tarar iseniz tüy dökülmesinde azalma meydana gelecektir.

İlkbahar ve son bahar da tüy dökülmesi artacağından yılda bir kere olmak şartı ile tüylerini traş ettirebilirsiniz. Traş sonrasında minik dostlarınıza güneş ışınlarının direkt gelmesini engellemelisiniz.

Kaliteli mama yedirip dengeli beslenmesine katkı sağlamanız gerekmektedir.

Mamalardaki Omega-3, E vitamini ve Gliserin gibi içerikler yeni tüylerin daha canlı çıkmasını sağlayacaktır.

Mamadan yeteri kadar mineral ve vitamin alamadığını düşünüyor iseniz takviye olarak multi vitaminleri kullanabilirsiniz. Özellikle ( biotin omega3-6 , b vitamini, e vitamini, çinko )

Kediniz veya köpeğinizin stres olmasına neden olacak durumlardan kaçınmalısınız.

Dış paraziti var ise paraziter uygulamalar ile bunlardan kurtulup deri ve tüy probleminin çözümlenmesine yardımcı olabilirsiniz.

Kedinizin önünde sürekli taze su bulunmasını sağlamalısınız.