Kedilerde ve Köpeklerde Kısırlaştırma

NEDEN KEDİMİ KISIRLAŞTIRMALIYIM?

NEDEN KÖPEĞİMİ KISIRLAŞTIRMALIYIM?

• Başlıca sebebi kızgınlığı ve istenmeyen çiftleşme durumlarını önlemek
  • İstenmeyen çiftleşmeler sonucunda hastalık kapma ihtimalini önlemek
  • Meme tümörleri ve kongenital anomalileri önlemek
  • Hormonal anormalliklerin önüne geçmek için
  • Pyometra (rahim iltahabı), metritis (uterus enfeksiyonları)
  •  Neoplazi (tümör/ ovarium uterus veya vagina tümörleri), kist, travma (uterusun yırtılması), vaginal hiperplazilerin( büyüklüğünün artması) önlenmesi ve tedavisi için

dişi ve erkek kedi/köpek için kısırlaştırma işlemi (erkek hayvanlarda kastrasyon, dişi hayvanlarda overiohisterektomi) uygulanmaktadır.

KISIRLAŞTIRMA NE  ZAMAN YAPILMALI?

Özellikle minik dostlarımızda tümörlerin oluşum riskini azaltmak için kısırlaştırma dişi kediler için 2 yaşından önce yapılması tavsiye edilir. Meme tümörleri, dişi kedilerde en sık görülen tümörler arasında 3. sıradadır ve %90’dan fazlası kötü huylu tümörlerdir.  Diğer organlar ile dokulara metastaz yapma ihtimalleri yüksektir.

Kısırlaştırılmış miniklerimiz ile kısırlaştırılmamış miniklerimiz karşılaştırıldığında kısırlaşmış olanların meme tümörü olma ihtimali 7 kat daha azdır.

Köpeklerde bu zaman ırk büyüklüğüne göre değişmektedir. Kedilerde ise bu zaman 8 aylık olduğu zaman önerilmektedir.

HANGİ DÖNEMLERDE KEDİMİ VE KÖPEĞİMİ KISIRLAŞTIRMAMALIYIM?

Proöstrus ve Östrus döneminde östrojenik etki altındayken(kızgınlık döneminde) ve yine gebelik esnasında kısırlaştırma işlemi yapılması önerilmemektedir. Nedeni ise ovaryum ve uterusta damarlaşma ve ödem artmıştır. Buna bağlı olarak kanama riskini artıracağı için bu dönemlerde ovariohisterektomi önerilmemektedir.

Erişkin yaştaki kedilerde operasyon için en uygun zaman östrustan sonraki dönem veya anöstrus dönemidir. Eğer kedi veya köpeğiniz laktasyonda(memesinden süt gelme, emzirme dönemi) ise laktasyon sona erdikten sonra operasyon yapılması daha uygundur.