Kedilerde ve Köpeklerde Alerji

Kedim, Köpeğim Alerji Oldu

KEDİM ÇOK KAŞINIYOR KÖPEĞİM ÇOK KAŞINIYOR KEDİMİN ALERJİSİ OLABİLİR KÖPEĞİMİN ALERJİSİ OLABİLİR

Alerji Nedir?

Alerji, belirli bir alerjen veya birden çok alerjen maddeye karşı vücudun oluşturduğu tepkidir. Yani immun sistemin bu alerjene verdiği yanıt sonucunda oluşan bir reaksiyondur.

Alerji problemleri, kimi zaman dönemsel kimi zaman ise kronik olarak karşılaşılan etkenlere bağlı olarak gelişir.

Alerji, aslında normal bir madde olan herhangi bir maddeye vücudun reaksiyon göstermesidir. Tıpkı insanlarda olduğu gibi, kediler ve köpeklerde de bazı maddelere karşı alerjik reaksiyon görülebilir.

Alerjisi bulunan  kedi veya köpeğinizin yaşam kalitesi önemli ölçüde azalacaktır. Sürekli kaşınma huzursuzluk stres içerisinde olacaktır buna bağlı olarak da uykusuzluk agresiflik kendini kaşımaktan yaralar oluşmasına neden olabilirler.

Alerjiye Neden Olan Etkenler:

Kedimin neye karşı alerjisi olabilir?

Köpeğimin neye karşı alerjisi neye olabilir?

• Polen(Çimen, Yabani Otlar, Ağaçlar)
  • Güneş
  • Sigara Dumanı
  • Evlerde Kullanılan Koku Spreyleri
  • Yer Temizlemede Kullanılan Kokulu Deterjanlar
  • Halı, Kauçuk, Yün, Naylon Zeminler
  • Şampuan
  • Bitkiler
  • Bazı Antiseptik ve Dezenfektanlar
  • Plastik Yem ve Su Kapları
  • Küf
  • Ev Tozu Akarı
  • Parazitler ve Pireler
  • İlaçlar
  • Böcek Isırıkları veya Sokmaları
  • Besin Maddeleri

Besin Maddeleri kedi ve köpekler için alerjiye neden olabilmektedir.
-Özellikle sindirimi düşük proteinler
-Karbonhidrat
-Kedilerde sığır eti, balık, süt ürünleri, kanatlı etleri( Sürekli alımları önemlidir)

Bu alerjik maddelerle kedimiz veya köpeğimiz solunum, sindirim, deri yollarıyla temas edebilir. Aynı zamanda bazı ilaçların enjeksiyon yoluyla uygulanmasıyla da vücuda bu maddeler girebilir ve kediniz veya köpeğinizde alerji şekillenmesine neden olabilmektedir.

Kedilerde ve Köpeklerde Alerji’nin Belirtileri Nelerdir?

Kedimin alerjisinin olduğunu nasıl anlarım?
Köpeğimin alerjisinin olduğunu nasıl anlarım?
  • Çoğunlukla kedimiz veya köpeğimizin alerji olduğunda etkilenen bölgeler deri ve akciğerlerdir.
  • Kızarıklık
  • Kaşıntı
  • Döküntü
  • Yüz kulak dudak ve göz çevresinde şişme kızarıklık kaşıntı
  • Sürekli belirli bölgeleri yalama
  • Tekrarlayan kulak enfeksiyonları
  • Deri lezyonları var ise kusma ve ishal
  • Kırmızı Lekeler, Noktalar veya Sivilce
  • İyileşmeyen Yaralar, Kabuklar Veya Deride Kalınlaşma
  • Pul pul veya Döküntülü Lekeler
  • Kaşıntı, Sürtünme veya Yalama
  • Tüy Dökülmesi
  • Deride Kötü Koku
  • İlerleyen olgularda kaşınmaya bağlı olarak yara oluşması ve enfekte olmasıyla iltahaplı yaralar gözlemlenmesi

Solunumla ilgili olarak da hırıltılı solunum, öksürük gibi şikayetleri olduğu zaman alerjisi olduğundan şüphelenebilirsiniz

KEDİMİN ALERJİSİ İÇİN NE YAPABİLİRİM?

KÖPEĞİMİN ALERJİSİ İÇİN NE YAPABİLİRİM?

ALERJİLER İÇİN ÖNERİLER VE TEDAVİLER

Öncelikle kedinizin veya köpeğinizin alerjinin olabileceği materyalleri parfüm yer deterjanları gibi kimyasal ve yoğun koku içeren materyalleri yaşam alanlarından uzaklaştırmalı aynı ortamda bulundurmamalısınız.

Pire gibi parazitlere alerjisi bulunuyorsa köpeğiniz veya kedinizin alerjisinin önüne geçmek adına dış parazitlerini aksatmadan düzenli olarak uygulamalısınız.

Kedi veya köpeğinizin yanında hiçbir şekilde sigara içememelisiniz. Sigara dumanı havadan ağırdır ve yere çöker onlarda yere yakın olduğundan daha çok etkilenirler.

Gıdaya bağlı alerjisi var ise kediniz veya köpeğinizin mamasını değiştirmelisiniz .

Kediniz veya köpeğinizin alerji problemi gıdaya bağlı ise hekiminiz sizlere antialerjik mamaların kullanımı hakkında öneri ve tavsiyelerde bulunabilir.

Alerjinin meydana getirdiği rahatsızlıkları yani belirtilerini ortadan kaldırmak için kortizon içeren ilaçlar da kullanılabilir ancak uzun vadede ilaç kullanımı vücuda olumsuz sonuçlar getirebilir.

!!!KEDİNİZ VEYA KÖPEĞİNİZİN ALEJİSİ VAR İSE; HEKİMİNİZE DANIŞMADAN İLAÇ KULLANIMINDA BULUNMAYINIZ!!!

Kedinizin veya köpeğinizin derisindeki kızarıklıklar, bölgesel tüy döküntüleri, aşırı kaşıntı, kafasını duvarlara veya diğer eşyalara sürterek kendini kaşımaya çalışması göz önünde bulundurularak takip edilmesi gereken belirtilerdir.