,Kedilerde Pika Sendromu nedir? | RanTe Veteriner Kliniği
Kedilerde Pika Sendromu nedir?

Kediler de pika sendromu:

Pika sendromu sadece kedilerde değil köpeklerde hatta insanlarda da görülebilen yeme bozukluğu olarak bilinmektedir. Besin maddesi dışındaki şeylerin yenilmesi durumudur.

PİKA SENDROMU TEHLİKELİ Mİ?

Evet tehlikelidir. Yediği yabancı cisimler mide girişini bağırsak girişini veya bağırsak çıkışlarını tıkayabilir. Buna bağlı olarak kusma iştahsızlık halsizlik ağrı durumları gözlenebilir. Yediği yabancı cisimler sindirim sistemindeki organlara zarar verip kanamalara neden olabilir. Eğer böyle bir durum fark ettiyseniz en hızlı şekilde veteriner hekiminize  götürmeniz gerekmektedir.

KEDİM NEDEN EŞYALARIMI YİYOR?

Bazı araştırmalara göre daha çok erken  sütten kesilen yavru kedilerin,  refleks olarak bu süt emme içgüdüsünü tekrar etmeye çalışmaları ama süt emecek bir anne bulunmadığından kendilerini bu şekilde rahatlatmaya çalışmalarıdır. Bir diğer araştırmada ise bazı kedilerin beslenmelerin de ki yetersiz yağ, lif ve mineral tüketimi sonucunda, içgüdüsel olarak bu eksik kalan besin maddelerini vücutlarına sağlamaya çalıştıkları düşünülüyor.

Ayrıca besin maddesi olmayan şeyleri yeme alışkanlığının, aşırı stres, sinirsel bozukluklar ve başka hastalıkların yan etkileri olarak da ortaya çıkabileceği biliniyor. Böylece pika sendromu bu sebeplerin bir tanesi yüzünden veya bir kaçının bir araya gelmesi sonucunda ortaya çıkmış olabilir.

Nedeni kesin olarak bilinmeyen bu hastalık çoğunlukla zorlayıcı bir davranış problemi türüdür. Bununla birlikte bazen anemi, karaciğer hastalığı, tiamin eksikliği veya başka anormallikler gibi altta yatan tıbbi bir durumun işareti olabilir. Bu nedenle kediniz bu tip davranışlar sergiliyorsa ona kızmak, yaramazlık yaptığını düşünmek yerine mutlaka veteriner hekime başvurmanız ve bu davranış bozukluğunun altında tıbbi bir neden olup olmadığının belirlenmesini sağlamanız gerekir.

Siyam ve Birmanya kedisi gibi Asya ırklarında pika sendromu daha sık görülür. Bu sendromun diğer kedi ırklarında da ortaya çıkma ihtimali vardır.

PİKA SENDROMU OLAN KEDİLER ÇOĞUNLUKLA NELER YER?

Pika sendromunun görüldüğü kedilerin yediği şeylerden bazıları şunlardır;

• İp, iplik
  • Tel
  • Plastik
  • Lastik bantlar
  • Kumaşlar
  • Kedi kumu
  • İğne veya toprak olabilir.

Bunlar pika sendromu olan kedilerin yediği besin dışı maddelerden bazılarıdır. Ancak kedilerde pika sendromu her zaman psikolojik kaynaklı değildir ve bazı hastalıklara da işaret edebilir. Nedeni kesin olarak bilinmeyen bu hastalık çoğunlukla zorlayıcı bir davranış problemi türüdür. Bununla birlikte bazen; anemi, karaciğer hastalığı, tiamin eksikliği veya başka anormallikler de bu sendroma neden olabilir.

KEDİM EŞYALARIMI YİYOR NE YAPABİLİRİM?

Öncelikle veteriner hekiminize götürüp sağlık taramasından geçmesi gerekmektedir. Herhangi bir sağlık problemi sebebiyle eşyalarınızı yiyorsa veteriner hekim evcil hayvanınızı tedavi edecektir.

Eğer davranış bozukluğu, stres ve yalnızlıktan yapıyorsa çözümü tabi ki de sizde. Minik dostunuza bu konuda yardımcı olmalısınız.

• Mama seçerken kalitesine önem vermelisiniz ki vitamin ve mineral eksikliği yaşamasın,
  • Maması her zaman önünde bulundurmalısınız ki açlık kaygısı yaşamasın,
  • Onunla yeterince ilgilendiğinizden emin olmalısınız ki yalnızlık hissetmesin, Kum
  • kabını temiz tutmalısınız ki stres yaşamasın.

Unutmayın,
SEVGİ tüm canlılar
için en güzel İLAÇTIR.

Bir Yanıt Bırak

Your email address will not be published.