Kedilerde Kısırlaştırma Operasyonu

Dişi Kedi Kısırlaştırma Operasyonu (Overiohisterektomi)

Dişi Kedilerde Kısırlaştırma (Ovariohisterektomi) Neden Gereklidir

Dişi kediler kısırlaştırıldıklarında yumurtalık tümörü oluşma ihtimalini ortadan kaldırmış oluruz.

Dişi kediler kısırlaştırıldıklarında kedilerde meme ve rahim hastalıklarının görülme ihtimali oldukça düşmektedir.

Kısırlaşan dişi kedilerde çiftleşme isteği olmadığından diğer kedilerle yakın temasa geçmeyecektir ve temasla bulaşan hastalıklardan korunmuş olacaktır.

Kısırlaşan dişi kedilerde çiftleşme isteği bulunmadığından erkek kediyi yanına yaklaştırmayacaktır ve cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmuş olacaktır.

Kısırlaştırılmayan dişi kedilerde kızgınlık döneminde aşırı stresli, agresif ve depresif olabilir. Çoğu hastalığın ortaya çıkmasındaki büyük faktörlerden biri strestir. Dişi kedinizi kısırlaştırarak stresten koruyup diğer hastalıklara yakalanmasını önlemiş olursunuz.

Kısırlaşmayan dişi kediler yılda 3 veya 4 kez kızgınlığa girip çiftleşme dönemlerinde evde sürekli olarak bağıracak ve evden kaçmaya çalışacaktır. Dişi kedinizi kısırlaştırdığınız zaman ise bu problemler ortadan kalkacak kediniz daha sevecen, mutlu, sosyal ve en önemlisi çok daha sağlıklı olacaktır.

Ameliyat Öncesi Kontrol

Dişi Kedilerde Kısırlaştırma Operasyonu(Ovariohisterektomi) Ne Zaman Yapılmalıdır

Dişi kedilerde ovariohisterektomi (kısırlaştırma) operasyonu kedi hamile değilse ve kızgınlıkta değilse yapılabilmektedir.

Dişi bir kediniz var ve kısırlaştırmak istiyorsanız en uygun dönem kızgınlığa girmeden ve doğum yapmadan öncesidir.

Çünkü kızgınlıkta olan dişi kedilerde veya doğum yapmış kedilerin üreme organlarında ve dokularında incelmeler şekillenir buda operasyonda komplikasyon riskini artırmaktadır. Tavsiye etmiyoruz.

Dişi Kedilerde Kısırlaştırma Operasyonu Nasıl Yapılır

Dişi Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Öncesinde;

Bostancı kliniğimizde dişi kedinizin kızgınlıkta olmadığını muayene ederek doğruluyoruz.

Genel muayene ile kedinizde başka herhangi bir sağlık problemi olmadığından emin oluyoruz.

Dişi kedinize anestezi uygulayacağımız için tam kan sayımı yapıp böbrek ve karaciğer değerlerine bakıyoruz.

Kilosuna göre uygun anestezi uyguluyoruz.

Operasyon saatinden 8 saat öncesinden su ve mama vermemenizi istiyoruz.

Ameliyat öncesinde açlığa bağlı kan şekerinin düşmesi gibi komplikasyonlar görülmemesi için damar yolu açıp serum takviyesi yapıyoruz.

Dişi Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Sırasında;

Dişi kedi kısırlaştırma operasyonu için pre-anestezi yapıp operasyon bölgesini traş edip, traşlı bölgenin antisepsisini sağlıyoruz.

Dişi kedinizin kilosuna uygun dozda anestezi uyguluyoruz.

Ağrı kesici ve antibiyotiği operasyona başlamadan önce yapıyoruz.

Operasyon sırasında vücut sıcaklığını koruyoruz.

Genelde kolay yöntem karın altından opere etmektir. Ancak bu bölgede çalışmak hem daha büyük bir alanın açılmasına buna bağlı olarak daha fazla enfeksiyona neden olur, hem de kedinizin iyileşme sürecinde darbelere karşı savunmasız olmasına neden olacaktır.

Biz dişi kedilerde kısırlaştırma operasyonunu karın altıdan değil lateral yani yan tarafından gerçekleştiriyoruz.

Lateral (yan karın) olarak yaptığımız operasyonu laparoskopik olarak gerçekleştiriyoruz ve büyük kesikler ve yaralar açmadan minik bir kesi ile kısırlaştırma operasyonunu gerçekleştiriyoruz. Yaklaşık Kesinin boyutu 1-3 cm kadar olmakta!

Operasyonda sağ, sol yumurtalıkları ve rahmi alıyoruz.

NOT: İçeride bırakılan yumurtalık kedinizin kızgınlık göstermeye devam etmesine neden olur.

Yara bölgesi minnacık olduğundan tek dikiş yeterli oluyor, bazı durumlarda(şişman kedilerde, vs.) en fazla 2-3 dikişle operasyon bölgesini kapatıyoruz.

Dikiş atarken estetik dikiş kullanıyoruz dikiş hem dışarıda olmuyor kediniz oynayamıyor hem de iz kalmasını önlüyoruz.

Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Sırasında Veteriner Hekim

Dişi Kedilerde Kısırlaştırma Operasyonu Sonrasında;

Ameliyat sonrasında kısırlaştırdığımız dişi kedinizi bir gün kliniğimizde takip amaçlı olarak tutuyoruz.

Operasyondan sonraki gün kedinizde herhangi bir problem yok ise siz değerli hasta sahiplerimize teslim ediyoruz.

Ameliyat sonrasında yine 3-4 saat kadar yemek ve su vermiyor daha sonrasında ise azar azar yemek ve su vermeye başlıyoruz.

6 gün boyunca antibiyotik tedavisi için sizleri kliniğimize çağırıyoruz.

6.günün sonunda antibiyotikten sonra yara kontrolü yapıyoruz.

7.günde sizleri tekrardan kontrole çağırıyoruz ve yaranın durumu uygunsa dikişini alıyoruz.

Kısırlaşan kedilerin metabolizması yavaşlayacağı için kedinize yaptırdığınız egzersizleri artırmalı ve kısırlaştırılmış kedi maması kullanmalısınız.

Unutulmaması gereken konu kedi kışırlaştırmak ciddi bir konudur, hakkında çok fazla olumsuz haber okuyoruz. Ayrıca kedi kısırlaştırma konusunda bahaneleriniz olabilir.

Kafanızda birden çok soru olabilir, yaşadığınız deneyimlerden güveniniz sarsılmış olabilir, uygun fiyatlı ve hijyenik en önemlisi dostunuzun sağlığını en az sizin kadar düşünen deneyimli ve güvenilir bir veteriner hekim arıyor olabilirsiniz.

RanTe Veteriner Kliniği; aklınızdaki soruları 7 gün 24 saat çekinmeden sorabileceğiniz, Acil destek ve hizmet alabilmeniz için yardımcı olacak WhatsApp hattı ve telefonla yanınızda.

numarayı kaydedip,

WhatsApp’tan bize ulaşabilirsiniz!