Kedilerde İdrar Yolu Enfeksiyonları, Tedavi ve Korunma

Kedim Sistit Oldu

Kedim Kum Kabına Giriyor Çişini Yapmadan Çıkıyor

SİSTİT: İdrar yolları ile mesanenin bakteriler tarafından enfekte olmasıdır. Mesanenin yüzeyine sabitlenen bakteriler burada tahriş ve iltihaba neden olur. Bu yangı ve iltihaplanma ağrı ve sık sık ve az az idrara çıkmaya neden olur.

Kedilerde İdrar Yolu Enfeksiyonları İle İlgili Bilmeniz Gerekenler

Bu hastalık kediniz için hem çok rahatsız edici hem de oldukça ağrılı bir durumdur. Kediler köpeklere göre daha az su tükettikleri için idrarları daha yoğundur.  İdrara çok çıkmazlar ve kesede devridaim gerçekleşmez ve buda bakterilerin oluşmasına ve kedide idrar yolu enfeksiyonu oluşmasına neden olur.

Erkek ve Dişi Kedide İdrar Yolu

Kedilerde İdrar Yolu Enfeksiyonları Belirtileri

Kedilerde Sistit Belirtileri

İdrar Yolu Enfeksiyonlarında Besin Maddelerinin Önemi

Bazı minerallerin kedilerimize verdiğimiz besin maddelerinde fazla bulunması sonucun da üriner sistemde taş oluşmasına neden olabilir. Oluşan taşlarda irritasyon yangı ve enfeksiyonlara neden olabilirler.

Sağlıklı bir üriner sistem için idrar orta seviyede asidik olmalıdır. Asidik olan idrarda sütrivit taş oluşumu daha zordur. İdrardaki PH düzeyini ayarlayabilecek besin maddeleri verilmesi önerilmektedir.

Kediler Neden Sistit Olur?

Kedim Neden Sistit Oldu?

Kedim Neden İdrarını Dışarı Yapıyor?

İdrar Yolu Enfeksiyonlarının Tedavisi

Antibiyotik tedavisi özellikle idrar yollarında etkili olan antibiyotikler kullanılır.

• İntravenöz (damar içi) sıvı takviyesi
  • Mama değişimi
  • Tamamlayıcı yem
  • Vitaminler uygulanabilmektedir.

İdrar yollarında herhangi bir tıkanıklık var ise katater uygulaması da yapılabilmektedir.

UYARI: HİÇ BİR İLACI VETERİNER HEKİMİNİZLE GÖRÜŞMEDEN KEDİ VEYA KÖPEĞİNİZE UYGULAMAMALISINIZ.

Kedimi İdrar Yolu Enfeksiyonlarından Korumak İçin Neler Yapmalıyım

Kediniz bir kere idrar yolu enfeksiyonuna yakalandı ve bir daha olmasın istiyorsanız dikkat etmeniz gereken hususlar şunlardır;
Kediniz yaşadığı ortamda kendini huzurlu hissetmeli. Kedinizi stresten uzak tutmalısınız.
Kum kabını düzenli olarak temizlemelisiniz.
Su kabındaki suyu günlük olarak değiştirmeli kabını temizlemelisiniz.
Mama seçiminize özen göstermeli ucuz mamalardan kaçınmalısınız.
Kesinizin sık sık su içmesini sağlamalısınız.
Kedinizin aşırı kilo almasını önlemeli eğer aşırı kilo aldı ise onu oyunlar oynayarak zayıflatmalısınız.

Bir Yanıt Bırak