Kedi ve Köpeklerde Diş Sağlığı

Köpeğimin Ağzı Kokuyor

Kedimin Ağzı Kokuyor

Besleyip Bakımını üstlendiğimiz kedi ve köpeklerin ağız ve diş sağlıklarına daha az önem veriyor veya gözden kaçırıyoruz. Ağız ve diş sağlığı bizim için ne kadar önemli ise kedi ve köpekler içinde oldukça önemlidir.

Sindirim ağızda başlar. Sistemin başında bir problem var ise o sistem çalışmaz veya eksik çalışır.

Köpeklerde Diş Temizliği Öncesi Sonrası

Kedilerde ve Köpeklerde Ağız Kokusunun Sebepleri Nelerdir?

Kedi ve ya Köpeklerde Ağız Kokusuna neden olan sebepler aşağıdaki gibi sıralanabilir:

• Diş taşı
  • Dişte oluşan çürük
  • Gingivit( diş eti yangısı)
  • Ağız içinde oluşan yaralar
  • Ağız içindeki iltahaplanmalar
  • Böbrek rahatsızlıları
  • Şeker Hastalığı Ağız kokusu nedenlerindendir.

Kedi ve Köpeklerde Diş taşı ya da Tartar:

Dişler ile diş etleri arasına mineral ve besin artıklarının birikmesi ile ortaya çıkar. Bazen metabolizma hastalıkları ile bağlantılı olarakta şekillenebilir. Dişin yüzeyi sarı kahve tonlarında anormal bir renge dönüşür. Bazen o kadar çok diş taşı olur ki kedi veya köpeğinizin diş kaybına sebep olabilir. Aynı zamanda yoğun diş taşı sebebiyle kedi ve köpeklerde diş eti problemleri de ortaya çıkabilir.

Kliniğimizde kavitron ile ağrısız bir şekilde diş taşı temizliği yapılmaktadır.

Kedi Köpek Diş Etindeki Yangısı (Gingivitis):

Kedi ve köpeklerde diş etinin şişip kızardığını gördüğünüzde bu gingivit demektir. Kedi ve köpeklerde diş eti yangısının oluşma nedeni ise viral rahatsızlıklar, sistemik hastalıklar,ağıza yabancı cisim batması, diş kırılması, çürük ve diş taşlarıdır

Kedi ve Köpeklerde Diş Kökü İltihabı veya Apsesi (Periodontitis) :

Kedi ve köpeklerde diş taşı oluştuktan sonra gingivit meydana gelir gingivit sonucunda diş etleri geri çekilir ve diş kökü iltahabı şekillenir. Diş kökü iltihabı kedi ve köpeklerde çiğneme ve beslenmesinde zorluklar, dişlerde ağrı, diş kökünde fistül, ağızda koku gibi problemlere ve diş kayıplarına neden olabilmektedir.

Yavru kedi ve köpeklerde diş değişimleri döneminde ortaya çıkan bozukluklar. Yavru kedi ve köpeklerde 3. ve 7. aylar arasında süt dişleri dökülüp, yerini kalıcı dişler alır. Diş değişim sırasında bazen kalıcı dişler çıkarken süt dişleri dökülmez yerinde kalır ve çıkan kalıcı dişlerin sağlıksız çıkmasına sebep olur. Bu tip bozuklular yaşayan kedi ve köpekler için veteriner kliniğimizde hemen kontrolleri sağlanarak, gereken müdahale yerine getirilmektedir.

Kedi ve Köpeklerde Diş Taşı, Diş Çekme, Diş Temizleme Operasyonu

Kedi ve Köpekte Ağız ve Diş Problemi Olduğunu Anlamanın 6 Yolu

• Şiddetli ağız kokusu gözlemlenir.
  • Mamayı kırmakta güçlük yaşar. Buna bağlı olarak hazımsızlık, karın ağrısı ve kusma şekillenebilir.
  • Salya ağızdan ip gibi akmaya başlar.
  • Ağzında bir şey varmışta onu çıkarmak istiyormuş gibi ağız hareketi görülebilir.
  • Ağrısından dolayı sürekli huzursuz ve stresli olur.
  • Hiç yemek yemek istemez.
Kedilerde Ağız ve Diş Sağlığı Problemleri

Kedi ve Köpeklerde diş ve diş etine bağlı şekillenen rahatsızlıklar sadece bölgesel olarak etki etmezler. Ağız içindeki bakteri ortamının bozulması ile ortaya çıkan fırsatçı patojenler, kan dolaşımına geçerek diğer organları da etkilemekte ve başlangıçta oluşan basit bir problem karmaşık bir hale gelebilmektedir.

Bu tarz problemlerin önüne geçmek için köpeğinizin veya kedinizin ağzında herhangi bir problemle karşılaştığınız zaman bizlerle iletişim kurabilir ve kliniğimizi kedi veya köpeğiniz ile ziyaret edebilirsiniz.

Kedi ve Köpekler için Diş Taşı Temizliği, Diş Çekimi ve Dolgu Çürük Diş Tedavisi, RanTe Veteriner Kliniğimizde uygulanmaktadır.