Kedi Köpek Aşıları Hakkında

AŞININ MİNİK DOSTLARIMIZ İÇİN ÖNEMİ

Aşı öncelikle sağlıklı kedilere veya köpeklere uygulanmaktadır.

Aşılama minik dostlarımızın belli başlı önemli ve ölümcül olabilecek hastalıklara karşı korunması için uygulanmaktadır. Aşı yapılan minik dostunuz öncesinde hastalık etkeniyle karşılaştığı için sonrasında bu hastalığın etkenine karşı savunma mekanizmasını oluşturmuş olacaktır. Ya hastalık belirtisi bile göstermeden o hastalığı atlatacak veya ufak belirtilerle yine hastalığı başından savuşturacaktır.

Yani bağışıklık sistemini uyararak kuvvetlendirecektir.

Can dostunuzun olacağı aşıları veteriner hekiminiz ile konuşarak kedi veya köpeğinizin yaşı, yaşadığı çevre ve sağlığına göre karar vermesi gerekmektedir.

Kedi ve köpeklerin hastalıklardan ve enfeksiyonlardan korunmaları, bağışıklık sistemlerinin güçlenmesi için aşılarının zamanında yapılması gerekmektedir. Minik dostunuzun sağlıklı ve uzun ömürlü olmaları için önemli olan aşılarının ihmal edilmemesi gerekmektedir.

AŞI YAPILMADAN ÖNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

• Hamile kedi ve köpeğe aşı uygulanmamaktadır. Hamile olup olmadığını veya çiftleşip çiftleşmediğini veteriner hekiminize bildirmeniz gerekmektedir.
  • Anne sütü emen minikler aşılanmamalıdır. Anne sütünde yavruları koruyacak olan antikorlar bulunur bu sebepten aşının gücünü azaltır

Yavru olan dostlarımızın bağışıklıklarını tam anlamıyla sağlamadan sokaktaki kediler veya ayakkabınız aracılığı ile dışkılarıyla temas etmemesine dikkat etmelisiniz.

Aşılar tamamlansa dahi %100 koruma sağlanamadığını unutmayın.

• Hasta olan kedi veya köpeğe aşı uygulanmaz. Bu sebepten dostlarınızda normal olmayan bir durum var ise veteriner hekimine söylemeniz gerekmektedir.(halsizlik, ishal, kusma,ateş vb durumlar)
  • Can dostunuzu çiftleştirmeyi düşünüyorsanız hem çiftleşeceği kedi veya köpeğin hem de sizin dostunuzun aşılarının tam olduğundan emin olmanız gerekir.

AŞI SONRASINDA NELER OLUR DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ŞEYLER

Minik dostunuza stres yaratacak etkenlerden uzak tutun. Mümkünse istirahat etmesini sağlayın. Aşıdan sonraki ilk saatler aşının yan etkilerini gözlemlemek açısından çok önemlidir

Aşı uygulandığında ;

• halsizlik,
  • iştah kaybı,
  • biraz ateş yükselmesi olacaktır.

Çünkü vücuda bir antijen verilmektedir. Dışardan verilen antijene karşı vücutta bulunan antikorlar savunma yaptıkları için kısa süreli ateş ve halsizlik gözlemlenmesi normaldir.

• Minik dostunuzda normal dışı gelişmeler ya da alerji söz konusu ise vakit geçirmeden veterineriniz ile irtibata geçin. ( çok azda olsa aşıya karşı reaksiyon geliştirmeleri mümkündür.)