Kedi ve köpeklerimizin aşılarını ihmal etmemeliyiz.İnsan ve hayvanlarda hastalık yapabilen mikropların(virüs, bakteri v.b. ) hastalık yapma özelliklerinden arındırılarak veya bazı mikropların salgıladığı zehirlerin (toksinler) etkilerinin ortadan kaldırılarak insana veya hayvana uygulamak için geliştirilmiş biyolojik maddelerdir.

Aşı sayesinde vücut zararsız mikropla ve mikrobun zarar veremeyen toksinleriyle tanışır. Onlara karşı savunma sistemi oluşturur ve aşı dışında aynı mikroba maruz kaldığında vücut savunma sistemi onu tanıyıp savaşır. Bu şekilde bağışıklık şekillenmiş olur.

Özellikle virüslerden korunmada aşı oldukça önemlidir.

Minik dostlarımızın aşıları hastalıklara karşı korunmasında tıpkı bizdeki gibi oldukça önemlidir. Vücudun savunma sistemini destekler  Özellikle yavruların hastalıklara karşı bağışıklıklarının zayıf olmaları sebebiyle aşı tarihleri takibinin tutulması gerekir.

Yavru köpekler ve kediler  6-8 haftalık olduklarında muayeneleri yapıldıktan sonra ilk olarak paraziter uygulamalara başlanabilir.

Ardından aşı takvimi uygulamasına geçilir.

!!!Dostlarımızın her aşı öncesinde muayene edilmesi gerekir. Hasta olan veya hastalık şüphesi olan miniklerimize aşı uygulanmamalıdır.

Köpeklere Uygulanan AşılarKedilerde Uygulanan Aşılar

Kuduz Aşısı: (Rabies ya da Lyssa virüs)Kuduz aşısı: (Rabies ya da Lyssa virüs)
Karma Aşı: (Canine Adenovirus,canine Distemper virüs, canine Parvovirus, Leptospira, Parainfluenza)Karma aşı: feline panloukopenia virüs,,feline herpes virüs,feline calicivirüs
Corona Virüs Aşısı: (canine Coronavirus)leukömia aşısı: retrovirüs
B.Bronchiseptica Aşısı: (Bordetella bronchiseptica)
Lyme Aşısı: (borrelia burgdorferi)

Dikkat edilmesi gerekenler:

• Köpek aşı takviminde rutin devam eden aşılamalar sonrası normal olarak bir süre halsizlik, ateş ve isteksizlik görülebilir. Eğer 24 saatten uzun sürdüğünü düşünüyorsanız veteriner hekiminize başvurmalısınız.
  • Aşı karnenizi güvenli bir yerde bulundurmalı ve düzenli takip etmelisiniz.
  • Yavru köpeklerin bağışıklıklarını tam anlamıyla sağlamadan diğer köpekler veya dışkıları ile temas etmemesine dikkat etmelisiniz.
  • Aşılar tamamlansa dahi %100 koruma sağlanamadığını unutmayın.
  • Eğer dostunuzda ishal, kusma, halsizlik gibi belirtileri görüyorsanız aşılamaya başlamadan muayenesi yapılmalıdır.
  • Dostunuzun aşılanmamış köpeklerle temasından kaçınmalısınız.

AŞI TAKVİMİ

Kedilere;Köpeklere;
8-9 haftalıkken karma aşı 18 9 haftalıkken karma aşı 1
10 11 haftalıkken loukömia aşı 110 11 haftalıkken bronchine aşı 1
12 13  haftalıkken karma 2 aşı12 13 haftalıkken karma aşı 2
 14 15haftalıkken loukömia 2 aşı14 haftalıkken kuduz aşısı
16 haftalıkken kuduz aşısı15 haftalıkken bronchine 2

Aşılar yıllık olarak tekrarlanmalıdır.