Erkek Kedi Kısırlaştırma Ameliyatı

Erkek Kedi Kısırlaştırma

Erkek Kedi Kısırlaştırma (Kastrasyon) Ameliyatı

Erkek Kedi Kısırlaştırma Operasyonunu Neden Öneriyoruz?

Erkek kedi kısırlaştırma operasyonunda testisler alınacağı için testis kanseri olma ihtimalleri ortadan kalkmış olur.

Erkek kediler kısırlaştırılmadıklarında kızgınlık dönemlerinde agresif olabilirler ve çiftleşmek için evden dışarı kaçmaya çalışacaklardır. Erkek kedinize kısırlaştırma operasyonu yaptırarak evden kaçma ihtimalini ortadan kaldırmış olursunuz.

Erkek kediler kısırlaştırılmadan önce kızgınlık dönemlerinde kum kabının dışında koku bırakma amaçlı olarak etrafa kötü kokulu bir işaretleme gerçekleştirecektir. Erkek kedi kısırlaştırma operasyonu sonrasında bu kokudan kurtulmuş olacaksınız.

Erkek kedinizi kısırlaştırdığınızda çiftleşme yoluyla bulaşacak hastalıkların önüne geçmiş olacaksınız.

Erkek kediler kısırlaşmadan öncesinde çok fazla miyavlarlar erkek kedinizi kısırlaştırarak bu haykırışlarını azaltmış olacağız.

Erkek Kedi Kısırlaştırma Ameliyatı

Erkek Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Ne Zaman Yapılmalıdır?

Erkek kediler kızgınlık dönemlerine 8-10 aylıkken girerler ve kızgınlık gösterdikleri andan itibaren kısırlaştırma operasyonu yapılabilmektedir.

Kızgınlık dönemi öncesinde kısırlaştırılan erkek kedilerde böbrek hastalılarının ve idrarda kristalleşmeler şekillenebiliyor.

Bu nedenle erkek kedilerde kısırlaştırma operasyonunu ilk kızgınlık görüldükten sonra yapılmasını önermekteyiz.

Erkek Kedi Kısırlaştırma (Kastrasyon) Operasyonu Nasıl Yapılır?

Erkek Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Öncesinde;

Genel muayene ile kısırlaştırmaya karar verdiğiniz erkek kedinizin başka herhangi bir sağlık problemi olmadığından emin oluyoruz.

Dişi kedinize anestezi uygulayacağımız için tam kan sayımı yapıp böbrek ve karaciğer değerlerine bakıyoruz.

Kilosuna göre uygun anestezi uyguluyoruz.

Operasyon saatinden 8 saat öncesinden su ve mamayı kesmenizi istiyoruz.

Ameliyat öncesinde açlığa bağlı kan şekerinin düşmesi gibi komplikasyonlar görülmemesi için damar yolu açıp serum takviyesi yapıyoruz.

Kedilerde Kastrasyon Ameliyatı; kedinin yaşı kilosu ve sağlık durumuna bağlı olarak 1-3saat arasında sürmektedir.

Erkek Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Sırasında;

Erkek kedinize kısırlaştırma operasyonu için preanestezi yapıp operasyon bölgesini traş edip, traşlı bölgenin antisepsisini sağlıyoruz.

Erkek kedinizin kilosuna uygun dozda anestezi uyguluyoruz.

Ağrı kesici ve antibiyotiği operasyona başlamadan önce yapıyoruz.

Operasyon sırasında vücut sıcaklığını koruyoruz.

Erkek kedilerin kısırlaştırma operasyonu dişi kedilerin kısırlaştırılmasına göre çok daha kolaydır ve dişi kısırlaştırma operasyonuna göre daha az risklidir.

Erkek kedi kısırlaştırma operasyonunda testislerin bulunduğu keseye bir kesi atılır ve testisler oradan dışarı alınır. Dışarı alınan testislerin damarları ve kanalları bağlanarak testisler vücuttan uzaklaştırılır.

Erkek kedilerin kısırlaştırma operasyonunda kesi yapılan bölgeye dişi kedilerin kısırlaştırılmasındaki gibi dikiş atılmaz içerisi batikonla yıkanıp dışarıdan antibiyotikli sprey sıkılarak operasyon sonlandırılır.

Erkek Kedi Kısırlaştırma Operasyonu Sonrasında;

Erkek kedi kısırlaştırma operasyonun sonrasında kediniz anestezinin etkilerinden kurtulana kadar yoğun bakım kabinlerimizde kalmaktadır.

Kısırlaştırdığımız kediniz operasyon bölgesini içgüdüsel olarak yalamak isteyeceğinden yakalık takılarak kliniğimizden çıkartılır.

Eve gittikten 3-4 saat sonra azar azar yemek ve su ihtiyacını karşılamanızı isteriz.

6 gün daha antibiyotik uygulaması için ya sizleri kliniğimize çağırırız veya tablet olarak veririz siz hasta sahiplerimiz evde antibiyotik tedavisine devam edersiniz.

Operasyondan bir hafta sonra yara kontrolü için hastalarımızla birlikte sizleri kliniğimize çağırırız ve yara kontrolü yaparız.

Unutmayalım ki kısırlaşan kedilerde metabolizma yavaşlayacağı için kedilerinize yaptırdığınız egzersizleri artırmalı ve erkek kediler böbrek hastalıklarına yatkın hale geldiklerinden kısırlaştırılmış kedi maması yemesini sağlamalısınız.

Kafanızda Erkek Kedi Kısırlaştırma ile ilgili birden çok soru olabilir, yaşadığınız deneyimlerden güveniniz sarsılmış olabilir, uygun fiyatlı ve hijyenik en önemlisi dostunuzun sağlığını en az sizin kadar düşünen deneyimli ve güvenilir bir veteriner hekim arıyor olabilirsiniz.

RanTe Veteriner Kliniği; aklınızdaki soruları 7 gün 24 saat çekinmeden sorabileceğiniz, Acil destek ve hizmet alabilmeniz için yardımcı olacak WhatsApp hattı ve telefonla yanınızda.

numarayı kaydedip,

WhatsApp’tan bize ulaşabilirsiniz!