,BARF BESLEME NEDİR? | RanTe Veteriner Kliniği
BARF BESLEME NEDİR?

BARF BESLEME (ÇİĞ BESLEMENİN) ETKİLERİ ?

Son zamanlarda başlayan ve çiğ diyet olarak bilinen BARF yani Biologically Appropriate Raw Food yeni bir beslenme rejimidir.

BARF; Biyolojik olarak uygun çiğ gıdalar anlamına gelmektedir ve genelde evde hazırlanan, çiğ et içerikli tariflerden oluşur. Bazı köpek sahipleri köpeklerinin sadece çiğ gıda tüketmeleri gerektiğini düşünür ve bundan dolayı mamalarını evde kendileri hazırlar.

KÖPEKLERDE BARF BESLEME  ZARARLI MI?

Bir köpek mamasının, 30’u aşkın besini, dengeli olarak içermesi gerektiğini düşünecek olursak, köpek sahiplerinin bu formülü hazırlamaları pek de mümkün olmayacaktır. Evde özel hazırlanmış besinler olsa dahi hayvanınız için gerekli vitamin ve mineral içeriğinin tam ve eksiksiz alması mümkün değildir. Dengeli besleyemediğimiz evcil dostlarımızda; vitamin ve mineral eksiklikleri oluşup metabolik sorunlar yaşamalarına neden olabiliriz.

Vitamin ve Mineral dengesini ayarlamak için çiğ sebze ve meyve kullananlar var ki buda kesinlikle doğru değildir. Bazı sebze ve meyvelerin içerisindeki yüksek şeker (bknz: glisemik indeks) dostlarımızın sağlığı için aşırı derecede fazladır. Bu durumda göz, karaciğer, böbrek gibi organları olumsuz etkiler.

Köpeğime Kemik veriyorum, Köpekler Kemik yer mi?

Kedi ve köpekler normal şartlarda kemikleri kırabilecek çene ve diş yapısına sahiptir. Özellikle büyükbaş ve iri hayvanların uyluk kemiği gibi içinde fazlaca ilik bulunduran kısımlarından hoşlanırlar. Fakat küçük ve orta ırk köpekler, ve kediler için bazen kemik ile beslenme ölümcül riskler oluşturabilmektedir.

Özellikle tavuk kemiği gibi çok parçalı kırılabilecek ve keskin sivri parçalar halinde kırabilecekleri kemikler hayati organlara mide ve bağırsak sistemlerine zarar verecektir.

Evcil dostlarımızın uzun süreli ve sağlıklı sindirim sistemleri için bu konuda dikkat etmek gerekir.

Yukarıdaki neden sonuç ilişkilerine dayanarak köpeğinize, profesyonel firmalarca üretilmiş tam ve dengeli  pişmiş mama vermek çok daha güvenli ve uygundur diyebiliriz.

Aşırı obez veya zayıf, veya beslenme düzeni ve metabolik düzensizlikler nedeniyle sorunlar yaşayan kedi ve köpekleriniz için veteriner hekimler tarafından beslenme diyet programları hazırlanmaktadır.

Bir Yanıt Bırak

Your email address will not be published.